1. Prowadzenie prac księgowych:

  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych, ksiąg przychodów i rozchodów, ewidencji przychodów,

  • Przygotowywanie planu kont dostosowanego do rozliczeń podatkowych oraz indywidualnych potrzeb informacji zarządczej klienta,

  • Kontrola dokumentów pod względem formalno-rachunkowym i natychmiastowe zgłaszanie zauważonych braków lub błędów,

  • Księgowanie dowodów księgowych, w przekrojach informacji zarządczej i zgodnie z obowiązującą, przyjętą strukturą organizacyjną Spółki,

  • Konsultowanie wyniku finansowego i podatkowego z Klientem,

  • Sporządzanie deklaracji podatkowych oraz sprawozdawczości do urzędu statystycznego,

  • Bieżąca kontrola zobowiązań i należności firmy klienta,

  • Sporządzanie sprawozdań finansowych bilansu, rachunku zysków i strat oraz cash-flow,

  • Pomoc przy sporządzaniu dokumentów inwentaryzacyjnych,

  • Przygotowanie planu amortyzacji oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych, wyposażenia, wartości niematerialnych i prawnych,

  • Obsługa w zakresie prowadzonych kontroli podatkowych i skarbowych oraz z zakresu ubezpieczeń społecznych,

  • Ewidencja księgowa prowadzona jest z wykorzystaniem systemu finansowo-księgowego Symfonia.

2. Prowadzenie ewidencji zakupu i sprzedaży VAT oraz rozliczeń z tytułu podatku VAT

  • Rejestracja do podatku VAT oraz aktualizacja zgłoszonych danych,

  • Analiza i kontrola poprawności dokumentów podlegających rozliczeniu VAT,

  • Sporządzanie i przesyłanie kontrahentom not korygujących błędy w wystawionych dowodach,

  • Sporządzanie rejestrów zakupu i sprzedaży VAT,

  • Składanie miesięcznych deklaracji VAT,

  • Obliczanie podatku do zwrotu oraz sporządzanie odpowiednich wniosków i dokumentacji do otrzymania zwrotu,

  • Obsługa dokumentacji sprzedaży dokonywanej przy użyciu kas fiskalnych.

3. Obsługa kadrowo-płacowa i ZUS.

  • Przygotowywanie umów z pracownikami, w oparciu o Kodeks Cywilny i Kodeks Pracy oraz wytyczne przedsiębiorcy,

  • sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu,

  • sporządzanie zaświadczeń o zarobkach,

  • sporządzanie świadectw pracy,

  • Sporządzanie list płac,

  • Naliczanie wszystkich rodzajów wynagrodzeń, w tym (chorobowych, urlopowych, za niewykorzystany urlop),

  • Naliczanie podatku od płac,

  • Przygotowanie raportów RMUA dla ubezpieczonych,

  • Prowadzenie akt osobowych pracowników,

  • Naliczanie składek ZUS.

4. Prace kontrolingowe:

  • Doradztwo przy budowaniu systemu informacji zarządczej,

  • Uwzględnienie wymagań informacyjnych klienta przy budowaniu struktury planu kont,

  • Doradztwo w przygotowaniu struktury organizacyjnej w oparciu o wyodrębnione centra zysków i kosztów oraz we wdrożeniu modelu budżetowania zgodnego z wypracowaną strukturą,

  • Raportowanie wyników zgodne z systemem informacji zarządczej/systemem budżetowania,

  • Analiza danych zarządczych,

  • Możliwość wdrożenia w firmie systemu obiegu dokumentów, informacji i budżetowania we współpracy z partnerską spółką informatyczną.

5. Prace finansowe:

  • Windykacja należności,
  • Raportowanie o stanie rozrachunków i płynności gotówkowej,

  • Doradztwo w przygotowaniu dokumentacji do podpisania umów leasingowych,

  • Pomoc w przygotowywaniu dokumentów do wniosków kredytowych, dostarczanie wymaganych przez banki i ubezpieczycieli informacji na temat wyników finansowych (wiekowanie należności i zobowiązań, backlog Spółki, informacje na temat zadłużenia kredytowego: kredyty, leasing, gwarancje)

  • Pomoc w wypełnianiu wniosków o gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe,

  • Zabezpieczanie kursów walutowych.

6. Prace przy projektach dofinansowywanych z funduszy unijnych:

  • Prowadzenie ewidencji dokumentów księgowych zgodnie z wymogami umów dofinansowywanych z funduszy unijnych,

  • Przygotowanie dokumentów księgowych pod wnioski o płatność z funduszy unijnych.

księgowość