1. Prowadzenie prac księgowych:
Prowadzenie ksiąg rachunkowych, ksiąg przychodów i rozchodów, ewidencji przychodów,
Przygotowywanie planu kont dostosowanego do rozliczeń podatkowych oraz indywidualnych potrzeb informacji zarządczej klienta,
Kontrola dokumentów pod względem formalno-rachunkowym i natychmiastowe zgłaszanie zauważonych braków lub błędów,
Księgowanie dowodów księgowych, w przekrojach informacji zarządczej i zgodnie z obowiązującą, przyjętą strukturą organizacyjną Spółki,
Konsultowanie wyniku finansowego i podatkowego z Klientem,
Sporządzanie deklaracji podatkowych oraz sprawozdawczości do urzędu statystycznego,
Bieżąca kontrola zobowiązań i należności firmy klienta,
Sporządzanie sprawozdań finansowych bilansu, rachunku zysków i strat oraz cash-flow,
Pomoc przy sporządzaniu dokumentów inwentaryzacyjnych,
Przygotowanie planu amortyzacji oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych, wyposażenia, wartości niematerialnych i prawnych,
Obsługa w zakresie prowadzonych kontroli podatkowych i skarbowych oraz z zakresu ubezpieczeń społecznych,
Ewidencja księgowa prowadzona jest z wykorzystaniem systemu finansowo-księgowego Symfonia.
2. Prowadzenie ewidencji zakupu i sprzedaży VAT oraz rozliczeń z tytułu podatku VAT
Rejestracja do podatku VAT oraz aktualizacja zgłoszonych danych,
Analiza i kontrola poprawności dokumentów podlegających rozliczeniu VAT,
Sporządzanie i przesyłanie kontrahentom not korygujących błędy w wystawionych dowodach,
Sporządzanie rejestrów zakupu i sprzedaży VAT,
Składanie miesięcznych deklaracji VAT,
Obliczanie podatku do zwrotu oraz sporządzanie odpowiednich wniosków i dokumentacji do otrzymania zwrotu,
Obsługa dokumentacji sprzedaży dokonywanej przy użyciu kas fiskalnych.
3. Obsługa kadrowo-płacowa i ZUS.
Przygotowywanie umów z pracownikami, w oparciu o Kodeks Cywilny i Kodeks Pracy oraz wytyczne przedsiębiorcy,
sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu,
sporządzanie zaświadczeń o zarobkach,
sporządzanie świadectw pracy,
Sporządzanie list płac,
Naliczanie wszystkich rodzajów wynagrodzeń, w tym (chorobowych, urlopowych, za niewykorzystany urlop),
Naliczanie podatku od płac,
Przygotowanie raportów RMUA dla ubezpieczonych,
Prowadzenie akt osobowych pracowników,
Naliczanie składek ZUS.
4. Prace kontrolingowe:
Doradztwo przy budowaniu systemu informacji zarządczej,
Uwzględnienie wymagań informacyjnych klienta przy budowaniu struktury planu kont,
Doradztwo w przygotowaniu struktury organizacyjnej w oparciu o wyodrębnione centra zysków i kosztów oraz we wdrożeniu modelu budżetowania zgodnego z wypracowaną strukturą,
Raportowanie wyników zgodne z systemem informacji zarządczej/systemem budżetowania,
Analiza danych zarządczych,
Możliwość wdrożenia w firmie systemu obiegu dokumentów, informacji i budżetowania we współpracy z partnerską spółką informatyczną.
5. Prace finansowe:
Raportowanie o stanie rozrachunków i płynności gotówkowej,
Doradztwo w przygotowaniu dokumentacji do podpisania umów leasingowych,
Pomoc w przygotowywaniu dokumentów do wniosków kredytowych, dostarczanie wymaganych przez banki i ubezpieczycieli informacji na temat wyników finansowych (wiekowanie należności i zobowiązań, backlog Spółki, informacje na temat zadłużenia kredytowego: kredyty, leasing, gwarancje)
Pomoc w wypełnianiu wniosków o gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe,
Zabezpieczanie kursów walutowych.
6. Prace przy projektach dofinansowywanych z funduszy unijnych:
Prowadzenie ewidencji dokumentów księgowych zgodnie z wymogami umów dofinansowywanych z funduszy unijnych,
Przygotowanie dokumentów księgowych pod wnioski o płatność z funduszy unijnych.